fredag den 6. januar 2012

Same procedure as every year, James

Det ER altså lidt sjovt, så forudsigelig tiden efter jul og nytår er.

Salget af fitness-abonnementer - og det helt rigtige tøj dertil - stiger eksplosivt, og det er lige så sikkert som Amen i kirken, at Bilka reklamerer for Nupo, ro-maskiner og nikotintyggegummi.

Statusfelterne på FB er oversvømmet af folks nytårsfortsætter, og blogland er hyllet ind i betragtninger af året der gik. I gør status og sætter nye standarder for Jeres liv, der ofte ender ud i ingenting.

I er så pisse forudsigelige, at det er kedeligt. På godt og ondt.

For i forudsigeligheden finder I jo også en velkendt tryghed. Præcis som hos barnet, der gerne ser den samme tegnefilm 200 gange.

I er vanedyr, er I! Vanedyr med hang til eventyr....eventyr der består af, at vælge imellem rød eller grøn peber.

Mig, spørger du?
Må jeg være fri! Jeg er sgu hverken kedelig, forudsigelig eller et vanedyr.

Jeg har da for eksempel fået klippet håret helt kort. Joeee....det vár godt nok over 2 omgange, så omvæltningen ikke blev for stor... og ja! Jeg beholdt min skilning samme sted som "last year", men nu behøver man jo heller ikke flejne helt ud, vel?!

Hvad siger du?
Når jeg fylder opvaskemaskinen? Øhm joe, det har du da muligvis ret i....men det ér altså bare meget nemmere, når man deler bestikket op i grupper - skeer for sig, gafler for sig osv. Det har ikke en fis med vaner at gøre, det er bare praktisk.....ing?

Ja, hvad er der nu med mine indkøbsposer?!
Narj, jeg har da ikke et specielt pakke-kodeks. Det betaler sig bare, at pakke varerne korrekt. At sørge for, at alt står op i pæne rækker, og ikke bare bliver smidt ned i posen....så vælter posen jo, når man sætter den fra sig...det kan du da godt se, ikk?
Hvorfor tror du, at det er en vane jeg har med mig hjemmefra? Bare fordi min far er en sindsyg ordens-pakker, der kan få et dynebetræk til at ligge i et CD-cover, er det jo ikke ligefrem genetisk, vel? Nu holder du, altså!

A´hvaffor noget?
Okay, okay.....jeg arrangere mine to hovedpuder på samme måde, hver evig eneste aften. Men jeg skal jo ligge godt. Det kan du vel nok forstå?

Jaaaaeeer??? Hvad nu?!
Og hvad så, at jeg laver kaffen klar efter en bestemt rutine? Sukker, kaffe - røre rundt, og så mælk til sidst. Den er sguda udrikkelig, hvis man bytter om på rækkefølgen. Nå!

Som jeg sagde: Jeg er sgu hverken kedelig, forudsigelig eller et vanedyr. Fat det dog!




PS: I må meget gerne supplere med egne mærkelig vaner og rutiner ;-)

9 kommentarer:

  1. vanedyr er hvad vi er :)

    jeg lider af "tysker orden" alt skal stå eller ligge i rækker og geleder sådan elles roder det bare og nej jeg har ikke nogle nytårs fortsæt ,jeg holder dem alligevel ikke :)

    SvarSlet
  2. Åh, det er altså lidt sjovt, for jeg kan næsten ikke med "tysker-orden", og kan blive helt vanvittig af det - samtidig med, at jeg selv elsker sirlige rækker, når det kommer til nogen ting - og så er jeg et totalt rodehoved med andre ting;-)

    SvarSlet
  3. Aehmm.. Jeg er bevidst om en sindssyg trang til at have ALT "nøødvendigt" inden for rækkevidde, så jeg slæber en kurv med rundt fra stol til sofa til seng til ... og derefter findes det hele frem og lægges klar så jeg bare kan gribe ud efter det. Jeg har prøvet at lade tingene ligge, men det går slet ikke. Og den med hovedpuderne, jojo ditto her hihi. Og de to dyner ligger også på samme måde, og og.. faktisk er det nærmest umuligt at komme op med een eneste ting jeg ikke gør på en bestemt måde eller i en bestemt rækkefølge.

    Hmmm ;)))

    Knuuus og dejligt nytår
    Henriette

    SvarSlet
  4. Haha - herligt indlæg :)

    Jeg har lidt svært ved at gå i seng helt uden at have set tv. Også selv om, jeg egentlig burde bruge mindre tid foran "flimmeren"... Aftenen er li'som bare ikke ordentligt afsluttet, hvis ikke jeg har siddet og splattet ud.

    SvarSlet
  5. Hov for søren - Jeg glemte at nævne mit eget nytårsfortsæt.....måske fordi det ikke engang kom til, at jeg prøvede? ;-)

    Henriette:

    Sjov vane, med den kurv dér! Jeg kan lige se det for mig ;-)


    Reke:

    Det kender jeg godt! For mig kan det dog også være lidt tid ved pc´en. Tror bare, at det er en måde, at "aflade" på, så tanker og krop finder ro <3

    SvarSlet
  6. Rækkefølge i hvordan man tager sit tøj på, lag for lag.
    Hvor jeg starter med at børste tænder, hvis jeg prøver at gøre det et andet sted fra synes jeg det er mærkeligt og tænderne ikke rigtig bliver rene.
    Jeg er dog en af dem, der bare smider tingene i poser, hylter til bulter uden ligevægt, derfor pakker min mand poser, har dog lært at pakke kølevarer for sig:-)
    Jeg laver heller ikke nytårsforsæt, men blev dog tvunget til at lave et for 5 år siden, hvor jeg så sagde, at jeg ville blive stor og tyk til næste år, bare for at sige noget modsat... Det holdt så, da jeg 9 ½ måned senere fødte min søn:-)

    SvarSlet
  7. Ha haaaa.....fedt nytårsfortsæt med at blive tyk <3

    Og godt vi to ikke skal handle sammen ;-)

    SvarSlet
  8. Vælteposer!!! Jeg HADER bare vælteposer! Tingene skal pakkes præcist i indkøbsposerne, så frosne ærter ikke vælter rundt mellem servietter og sandwichbrød for slet ikke at tale om en løbsk dåse flåede tomater på tværs!
    Min mand korser sig og ruller med øjnene når han en sjælden gang ledsager mig på raid til købmanden, men pyt med det, bare jeg får lov til at dirigere pakningen af poserne.

    Og nytårsfortsættene plejer faktisk at være ude af motionscenteret efter vinterferien, så hvis man hænger i længere end til uge 7, så er man vist godt på vej =)

    SvarSlet
  9. Annie! Lige præcis! Vælteposer sucks! ;-)

    Jeg har stadig ikke noget nytårsfortsæt om, at holde op med at ryge - og jeg kan ikke vænne mig til den der e-zig. MEN....jeg har stadig skåret ned fra 40 (Et host er på sin plads her) til 5!

    SvarSlet