torsdag den 23. februar 2012

Jeg skal have reguleret min forplantningsevne - og samle affald i Ringsted.

Jep - det må være vejen frem!

Det vil løse en hel masse problemer i det danske samfund. Selvfølgelig skal jeg ikke nasse, på vores i forvejen hårdt ramte samfund, men istedet vise lidt vilje, og stå tidligt op om morgenen. Ikke noget med, at gå herhjemme og hygge mig, eller hænge på gaden, begå kriminalitet og råbe af folk....

Og der er faktisk masser af affald på gader og stræder i bla. Ringsted, som jeg meget passende kan samle op. Så kan mit intellekt nemlig også følge med. For selv psykisk syge, kan læres op til, at samle skrald.

Men min arbejdsgiver må under ingen omstændigheder vise mig omsorg eller forståelse. Det vil blot bidrage til, at min rolle som psykisk syg stadfæstes, og jeg dermed fastholdes i den.

Og det vil være godt for mit helbred, at skulle samle skrald - altså på hverdagene, for i weekenden har jeg det jo godt igen. Weekenderne er en dans på roser. Det er simpelthen SÅ dejligt, at min sygdom kommer og går - endda som det nu er mest belejligt. Ih, jeg er en heldig kartoffel!






Og min medicin kan jeg kyle lige i skraldespanden. Jeg har jo faktisk ikke brug for den, siden jeg ikke er syg i medicinsk forstand - jeg er jo bare dum. Årh....havde jeg dog bare haft hjernevindinger nok, til at se det.

Mht. min forplantningsevne, så er det da klart, at den skal reguleres. På den måde sikrer vi, at samfundet ikke lægges yderligere til last, med flere af min slags. Johmen, sådan er det nemlig!
Jeg HAR jo faktisk en dreng med ADHD, og det har han da ene og alene pga. mine gener. De er blevet videregivet til næste generation, og nu har vi et nyt problem. Slemme mig. Suk.....hvad ligner det også, sådan at sætte nye skravl i verden.

Så der er ikke rigtig andre udveje. Og så virker det! Hell, så lad os sterilisere hele underklassen - det er nemlig dén befolkningsgruppe, som får flest psykisk syge børn.

I kan selv læse det....lige HER i kommentarfeltet.

Dér er et par stykker fra eliten samlet. Kloge hoveder med viden, indsigt og empati......




Jeg er ufattelig træt af den "klapjagt", som nogen mennesker fører mod de psykisk syge og folk på overførselsindkomst. Jeg synes den fik fart på under valgkampagnen, hvor jeg rigtig mange steder stødte på fordommene om, at vi er dovne, dumme, kriminelle og det der er værre.

Derfor vil jeg rigtig gerne opfordre jer til, at støtte "En af os" kampagnen, ved at "like" på facebook - eller endnu bedre, tilmelde dig gruppen - så vi kan få spredt viden om psykisk sygdom, og komme tabuerne, fordommene og stigmatiseringen til livs.

13 kommentarer:

  1. Går direkte til facebook herfra. Dejligt at "høre" fra dig igen :-)

    SvarSlet
  2. Godt at have dig tilbage i folden. “Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind" Dr. Seuss

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mille,

      Jeg ved nu ikke helt, om jeg er tilbage - det kniber lidt med overskuddet pt. Men jeg bliver bare så gal.
      Og ja, Seuss havde ret ;-)

      Slet
  3. "like" på Facebook - tjek

    Og du har ret i at klapjagten lever i bedste velgående - desværre :(

    SvarSlet
  4. jeg er en af dem med "knald i låget" og desværre har jeg videre givet mine gener til mine børn ,har en der som din er adhd og en der er autist ved ikke om de 3 andre er normale ;) jeg er også på FP.

    har trykkede synes godt om på fb

    godt at høre fra dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Men Helle, "normale" mennesker får da også syge børn! Jeg bliver helt trist, når du siger det som om, at det er din skyld :-(

      I virkeligheden aner vi jo ikke, om vores børn var blevet syge uanset ;-)

      Knus

      Slet
  5. Hahaha! Jeg sidder her og griner, for jeg kan bare genkende rigtig mange af de kommentarer der er i debatten. Tak fordi du formår at give det alvorlige et så humoristisk tilsnit, June.
    Jeg linker lige til dig i mit indlæg :)

    Jeg er i øvrigt datter af 2 "normale", men blev selv syg. Gad vide om ikke vores miljø også har en lillebitte smule at sige i den historie?

    Stort kram fra mig til dig,
    mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette,

      Jeg siger det med drivende ironi, men håber da at det noget alvorligere budskab kommer igennem alligevel.

      Miljø er også en væsentlig faktor. Og et hav af andre ting, spiller også ind. Det gør mig så pisse vred, ked og nervøs, at nogen mennesker er SÅ dårligt oplyst.

      Også et kram den anden vej ;-)

      Slet
  6. Der er så uendelig meget uvidenhed derude.
    Dumme og uvidende mennesker, er farlige mennesker.

    Knus!

    SvarSlet
  7. Jeg bliver så sur når jeg læser sådan en gang vrøvl!! De kunne jo starte med at hjælpe folk med behandling - Når de har brug for det! Mange skal jo vente og vente på behandling.
    Lave flere steder og bedre forhold til de indlagte mm..
    Og Og Og ... Ja jeg kunne blive ved!!!

    SvarSlet