søndag den 28. april 2013

Diy Hattelamper.....

Jeg er efterhånden blevet kontaktet en del gange vedr. de "Hattelamper", som jeg har lavet. Folk vil enten  købe dem, eller lave en selv.
Og da jeg ikke sælger dem, fordi det kræver en godkendelse af produktet, har jeg nu lavet en DIY.

Det er utrolig nemt!


Du skal selvfølgelig bruge en filthat. Dem kan du finde til 39 kr. lige HER
Jeg synes lampen bliver lidt kedelig, hvis der ikke er noget pynt på. Det er klart nemmest, at pynte lampen inden man monterer fatningen ;-)
Så skal du bruge en hobbykniv, en lille skruetrækker, en ledning, en lille fatning og et nippelrør med møtrik i str. 10x20 mm.


 Start med at skille fatningen ad.


Træk toppen af fatningen på ledningen, og put kobberstykkerne på ledningen ind i "hullerne". Herefter strammer du skruerne, så kobberstykkerne sidder fast.


Skru fatningen sammen igen.


Træk nippelrøret på ledningen, og skru det fast i toppen af fatningen. Herefter finder du midten af hattens puld, og skærer forsigtigt et lille kryds. Træk ledningen igennem hullet på hatten, og lad nippelrøret stikke op igennem.


Træk så møtrikken på ledningen, og skru den fast på nippelrøret. Nu skal lampen så bare monteres i loftet og Voila! Du har en hattelampe ;-)


Jeg håber på, at jeg få gang i bloggen igen. Så fremover vil jeg bringe en lækker DIY hver søndag. Det kan være noget, som jeg selv har lavet, eller en jeg er faldet over.



1 kommentar: